close

Frozen -  For the first time in forever 中文英歌詞

冰雪奇緣 - 有史以來第一次 

(Anna)

The window is open!

窗戶終於打開了!

So's that door!

門也是!

I didn't know they did that anymore!

不知道他們有多久沒打開過了!

Who knew we owned eight thousand salad plates...?

誰知道我們竟然有八千個沙拉盤呢? 

 

For years I've roamed these empty halls

多年以來我獨自在這個空蕩蕩的大廳裡徘迴

Why have a ballroom with no balls?

為什麼有了舞廳卻從沒有舞會?

Finally they're opening up the gates!

終於他們把大門打開了

 

There'll be actual real live people

這裡將會有一堆真正的人們

It'll be totally strange

一堆從沒看過的生面孔

But wow! Am I so ready for this change

但是 喔! 我已經準備好要面對這些改變

 

'Cause for the first time in forever

因為這是有史以來第一次

There'll be music, there'll be light!

這裡會充滿音樂 燈光大開

For the first time in forever

有史以來第一次

I'll be dancing through the night...

我會跳舞跳個整夜

Don't know if I'm elated or gassy

不知道這會不會只是我在幻想或只是空談

But I'm somewhere in that zone!

但我一定會在場上的某處!

Cause for the first time in forever

因為這是有史以來第一次

I won't be alone

我不再獨自一人

 

I can't wait to meet everyone!

我等不急要看到所有人了!

What if I meet... the one?

如果我遇到了…真命天子呢?

 

Tonight, imagine me gown and all

今晚 想像我和眾人穿著禮服

Fetchingly draped against the wall

美麗牆面都是我的背景

The picture of sophisticated grace...

就像那些美麗優雅的畫一樣

Ooh!

喔!

   

I suddenly see him standing there

我突然看到他就站在那

A beautiful stranger, tall and fair

一位美麗的陌生人 又高又帥

I wanna stuff some chocolate in my face!

害我用巧克力塞了我滿嘴

 

But then we laugh and talk all evening

但接著我們談樂歡笑了整晚

Which is totally bizarre

這一定會很特別

Nothing like the life I've lead so far!

絕對會和我過去的生活與眾不同 

 

For the first time in forever

有史以來第一次

There'll be magic, there'll be fun!

這一定很神奇 一定很有趣

For the first time in forever

有史以來第一次

I could be noticed by someone...

我總是會被誰注意到的

And I know it is totally crazy

我知道這很瘋狂

To dream I'd find romance...

幻想我找到屬於我的浪漫故事

But for the first time in forever

但有史以來第一次

At least I've got a chance!

至少我有個機會

 

(Elsa)

Don't let them in

別讓他們進來

Don't let them see

別讓他們看到

Be the good girl

當個乖巧的女孩

You always have to be

就像以前那樣

Conceal

隱藏吧

Don't feel

不要去感受

Put on a show...

這只是個表演

Make one wrong move

只要錯了一小步

And everyone will know

所有人就都知道了

 

But it's only for today

但只有今天一天

 

(Anna)

It's only for today!

只有今天

 

(Elsa)

It's agony to wait

漫長的等待

 

(Anna)

It's agony to wait!

漫長的等待

 

(Elsa)

Tell the guards to open up... the gate!

告訴守衛打開大門!

 

(Anna)

The gate!

大門!

For the first time in forever

有史以來第一次

 

(Elsa)

Don't let them in, don't let them see

別讓他們進來 別讓他們看到

 

(Anna)

I'm getting what I'm dreaming of!

終於美夢成真了!

 

(Elsa)

Be the good girl you always have to be

當個乖巧女孩 就像以前那樣

 

(Anna)

A chance to change my lonely world

一個改變我孤獨生活的機會

 

(Elsa)

Conceal

隱藏吧

 

(Anna)

A chance to find true love!

一個找到真愛的機會!

 

(Elsa)

Conceal, don't feel

隱藏吧 不要去感受

Don't let them know

不要讓他們知道

 

(Anna)

I know it all ends tomorrow,

我知道一切就會在今天結束

So it has to be today!

一定要是今天

'Cause for the first time in forever...

因為這是有史以來第一次

For the first time in forever

有史以來第一次

Nothing's in my way!

什麼都不能阻止我 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Freedom 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()